In deze voorstelling van De Warme Winkel klinkt het verlangen naar een nieuw geestelijk verenigd Europa door. De ode aan het cultureel Europa van het fin de siècle voelt als aanklacht tegen onze huidige op commercie en amusement gerichte maatschappij. Het werk van de negentiende-eeuwse schrijver Stefan Zweig staat centraal. In de tonende en vertellende speelstijl die De Warme Winkel kenmerkt, wordt zijn levensverhaal en –werk vertelt en uitgebeeld. De grote informatiedichtheid van de voorstelling geeft het gevoel dat je elk onderdeel van Zweig meekrijgt. Daarnaast is er ook aandacht voor de heftige emoties die met het leven van Zweig gepaard gaan. Hoewel de voorstelling iets te veel afwisseling tussen deze twee is, tussen ratio en gevoel, krijgt Zweig je toch in zijn greep.
 Jannet			gezien
			26/03/2009
			Jannet			gezien
			26/03/2009			
		 
						
						
						
												
						
						
						
					In deze voorstelling van De Warme Winkel klinkt het verlangen naar een nieuw geestelijk verenigd Europa door. De ode aan het cultureel Europa van het fin de siècle voelt als aanklacht tegen onze huidige op commercie en amusement gerichte maatschappij. Het werk van de negentiende-eeuwse schrijver Stefan Zweig staat centraal. In de tonende en vertellende speelstijl die De Warme Winkel kenmerkt, wordt zijn levensverhaal en –werk vertelt en uitgebeeld. De grote informatiedichtheid van de voorstelling geeft het gevoel dat je elk onderdeel van Zweig meekrijgt. Daarnaast is er ook aandacht voor de heftige emoties die met het leven van Zweig gepaard gaan. Hoewel de voorstelling iets te veel afwisseling tussen deze twee is, tussen ratio en gevoel, krijgt Zweig je toch in zijn greep.
 Jannet			gezien
			26/03/2009
			Jannet			gezien
			26/03/2009